A Transformice egy online játék ami mára eléggé elterjedt és sok országban ismert. Főszerkesztői: Tigrounette, Melibellule, Sydoline és Loukno. Az oldal címe: http://www.transformice.com/
Maga a játék borzasztóan egyszerű. A cél hogy az egérrel megszerezd a sajtot és eljuttasd az egérlyukba. Persze ehhez akadályokat kell áthidalnod, ebben a sámán segít. Hát igen, ez az alapfelállás. Ezen kívül van olyan játékmód hogy a sámán lövéseit kell túlélned és nem leesned, vagy van olyan pálya ahol nincs, vagy pont hogy kettő sámán van illetve van olyan amikor nincs sámán viszont az egerek át tudnak változni dobozzá, bottá vagy üllővé. Ezek teszik színessé igazából a játékot. Tulajdonképpen a sámán dolga hogy különböző dolgok leidézésével (Doboz, bot, üllő) és ezek különböző módon történő összekapcsolásával olyan építményt hozzon létre mely segít az egerenetyűknek eljutni a sajthoz.
Kezdjük a legelején. Hogy is néz ki az egész?
Hát így néz ki maga a játékfelület.
Nos látszik hogy van egy képernyő ahol a játék zajlik. Alatta van egy 3 hasábra bontott rész.
Aztán a játékfelület fölött van egy állapotsáv mely mutatja a pálya sorszámát (ha a pálya nem orignal tehát valamelyik felhasználó készítette akkor a pályakészítő neve és a pálya kódja szerepel itt), a hátralévő időt, azt hogy hány egér van abban a szobában, a sámán neve illetve a szoba neve mely előtt egy kis zászló is van mely a nemzetiséget jelzi.
Folytassuk a játék legfontosabb alapköveivel:
Hát ez volna a 4 legfontosabb dolog a játékban. Az egerentyű, a sámán, a lyuk és a sajt.
A játék menete a következő: Az egerek egyzser csak egy pályán találják magukat ahol a sajtot kell megszerezni. Egy pálya teljesítésére 2 perc áll rendelkezésre. Ha a sámán leesik vagy AFK (away from keyboard=nincs a gépnél) miatt eltűnik akkor az idő 20 másodpercre redukálódik. Ez megtörténik akkor is ha túl sok egérrel történik ugyanez. Felmerül a kérdés: Mi dönti el hogy ki lesz a sámán? Van egy pontrendszer ami a következőképpen néz ki: Mindenki 0 ponttal kezd amikor belép egy pályára. Ha szerzel egy sajtot 10 pontot kapsz. Ha ezt elsőként teszed meg azon a pályán akkor 16 pontot kapsz (a második 14, a harmadik 12). Ha leesel akkor 1 pontot kapsz viszont ha az idő leforgása után te még élsz vagy pedig AFK miatt eltűnsz (ez 30 másodperc afk után történik meg) akkor nem kapsz pontot. Mindig az a sámán akinek a legtöbb a pontja és aki sámán volt annak a pontja nullázódnak a következő kör elején.
Az egerek irányítása nem bonyolult. Egyszerűen a nyilakkal vagy a WASD billentyűkkel mozgatod. A WASD gomboknak a kombinációját gondolom mindenki ismeri.
Az ugrásról még pár szó. Ez nagyon fontos. Az egér egyszer tud ugrani a földről. Viszont ha nem ugrasz egy block végén hanem csak simán lefutsz és esés közbe ugrasz (1-szer tudsz csak) akkor messzebbre jutsz mintha a block legvégéről ugranál el.
Folytassuk talán a talajtípusokkal azaz a block-okkal. Ezekből sokféle van és majdnem mindnek van funkciója is. Lássuk őket:
Egy szintén fontos dolog hogy mit is kell pontosan tennie a sámánnak és hogy hogyan. Mint már említettem a sámán dolga az volna hogy különböző dolgok leidézésével segítsék az egereket. Megismeri egyszerű: neve és titulusa világoskékkel vagy írva (ha két sámán van akkor az egyiknek rózsaszínnel) illetve ugyanilyen színű minták vannak rajta sőt még egy toll is díszeleg a fején és a farka végén is van valami bigyusz.
(A kép nem tartalmazza az össze sámán cuccot, fedezz föl valamit te is ^^)
Viszont maguk a sámán cuccok magukba nem elegek. Szükség van valamire amivel rögzítem őket egymáshoz. Ezek a csomópontok vagy szögek.
A piros és zöld szögnek van forgó változata is. Ezek egy meghatározott irányú mozgást adnak a sámán cuccnak.
Ha sámán vagy tudnod kell építkezni. Most már tudod hogy vannak sámán cuccok melyek összekapcsolásával különböző egyéni készítésű épületeket, építményeket lehet csinálni. Amikor sámán vagy akkor a képernyő jobb alsó sarkában megjelenik egy lista amely az azon pályán használható sámán cuccokat tartalmazza. Itt kiválasztod hogy melyiket akarod használni és rákattintasz. A cucot a sámán körüli kék körvonalon belülre pakolhatod. Még a lerakás előtt el kell rajta helyezned a szöget ami csak akkor jelenik meg lerakás után ténylegesen hogyha valami más cuccal érintkezik (logikus mivel valamivel össze kell szögelned). a Szögek elhelyezése roppant egyszerű.
A gombok első lenyomására a pont középre kerül, ha még egyszer lenyomod akkor a jobb oldalára, ha harmadszor is akkor pedig a bal oldalára (negyedszerre ismét középen van stb..).
Miután ezek megvannak még el kell döntened hogy sima legyen a cucc vagy láthatatlan (el halvány színű lesz a játékban). A láthatatlan dolgok lényege hogy egérrel nem ütköznek tehát át tudnak sétálni rajta az egerentyűk. A váltás a normál és az invisi (ez egy szleng, az angol invisible "láthatatlan" szóból származik) a space billentyű lenyomásával történik. Fontos hogy mindig először helyezzük el a szöget és csak utána váltsunk át láthatatlanra (ha ez szükséges), mivel a szög gombok (C,V,B,N,J) egyikének lenyomása visszaállítja a cuccot normál-ra. Ezért fontos a sorrend. Ezután hosszan nyomd a jobb egér gombot az elhelyezéshez.
Továbbá szögek külön is elhelyezhetőek egy már meglévő építményre. Annyi a dolgod hogy a szöget a már megtanult módon egy nyítlra (a nyíl is egy sámán kellék) rakod. Ahova ezzel a nyíllal kattintasz oda kerül a szög. Így még biztonságosabb építményeket készíthetsz.
Itt egy egyszerű pálya:
Mellesleg szerintem: Ez a pálya nagyon jó a kezdő sámánok számára.
Első megoldás:
Látszólag okés. Van benne egy fix (B=piros) pont szóval az egerek a botokat nem tudják eltolni. Ha viszont egy egér a bot jobb oldalán reked akkor az problémákat okozhat. Ez a probléma ugyan megoldható (le kell ugrani az egér mellé és egy lufit kell rákötni. Kifejtés: a lufi egy sámán cucc. Ha erre akarok sárga szöget azaz C betűvel szöget tenni akkor egy kis karika jelenik meg alatta amit ha az egérre helyezek akkor hozzáköti. Az egérnek a lufin nem szabad mozognia különben leesik) de a sok időt vesz igénybe és el is kerülhető.
A legésszerűbb megoldás:
Ez egy hibátlan megoldás. A jobb oldalon rekedt vagy a felülről jobbra leesett egerek simán visszafuthatnak a bal oldalra. A hosszú bot úgy van elhelyezve hogy át is férjen alatta az illető és fül is tudjon rá ugrani. Természetesen ezt is el lehet hibázni úgy hogy vagy nem férsz át alatta vagy nem éred föl. Ez gyakorlás illetve jó szemmérték kérdése.
Más néven "nehezített sámán mód".
Ez akkor válik elérhetővé hogyha megmentettél 1000 egeret (azaz sámánként segítettél már 1000 egérnek bejutni a lyukba sajttal). Ilyenkor jelenik meg a kis hangulatikonok után egy toll amely a sámán beállításokat hozza be. Itt meg tudod változtatni a sámán színét (ehhez segítség: http://www.shamancolor.com/ ), váltani tudsz a sima és a nehezített mód között. Illetve innen éred el a totemed szerkesztését. (ha megváltoztatod az egered színét akkor normál módban is megváltozik)
Miben is különbözik a nehezített mód? Hát ezekben:
Az összegyűjtött sajt sok mindenre költhető.
Ki mondta hogy az egerek csak a sajtot szeretik?
Az eper egy olyan másik fizetőeszköz amely valódi pénz beváltásával szerezhető meg. Nem kell aggódni minden ismétlem MINDEN megvásárolható a sima sajttal is. Ez csak egy lehetőség azoknak akik arra szánják el magukat hogy pénzt fektessenek játékba .